מוזמנים ליצור קשר ⟵

עילות לסגירת תיקים בהוצאה לפועל | תשלום חוב | הסדר חוב | שיהוי | עורך דין להוצאה לפועל נתניה

עילות לסגירת תיק בהוצאה לפועל

תיק הוצאה לפועל יכול להסגר ממספר סיבות :

  1. עם תשלום החוב .
  2. רשם ההוצאה לפועל רשאי להורות על סגירת תיק כאשר הזוכה לא נקט בהליכים במשך שנתיים.

תשלום חוב

כאשר החייב משלם את החוב ישירות לזוכה, בהתאם להסדר או את מלוא חוב תיק ההוצאה לפועל, על הזוכה להגיש בקשה לסגירת התיק תוך 7 ימים מיום קבלת התשלום וזאת בהתאם לסעיף 19 א לחוק ההוצאה לפועל.

במידה והזוכה לא הגיש בקשה כאמור, החייב יוכל להגיש בקשה לסגירת בהתאם בצירוף אסמכתאות והזוכה אף עלול לחוב בהוצאות עקב התנהלות זו.

עם תשלום החוב חשוב לשמור אסמכתא מתאימה: קבלה, אישור העברה, צילום שיק ולבדוק בלשכת ההוצאה לפועל אם תיק אכן נסגר. הימנעות מפעולה זו עלולה להוביל להגדלת החוב באופן משמעותי, נקיטה בהליכים נגד החייב ונזק רב.

 

סגירת תיק עקב טענת שיהוי

נפתח נגדך תיק הוצאה לפועל, ובמשך מספר שנים הזוכה לא פעל לגביית החוב. מדובר בטענת שיהוי, ובמידה והטענה תתקבל, תיק ההוצאה לפועל עתיד יהיה להסגר.

ברגע שנפתח תיק הוצאה לפועל, לכאורה תקופת ההתיישנות נעצרת כי החלו לנקוט בהליכים. אלא זוכה שאינו פועל לצורך גביית חוב במשך תקופה ארוכה חשוף לאפשרות כי תיק ההוצאה לפועל ייסגר בטענה כי "ישן" על זכויותיו וויתר על החוב.

בתקנה 126(ד) לתקנות ההוצאה לפועל, נקבע כי במידה ועברו שנתיים בהם לא נקט הזוכה בהליכים בתיק ההוצאה לפועל, ייסגר התיק בתנאים הבאים:

  1. הודעה תשלח לזוכה, עליו לנמק מדוע לא ייסגר התיק.
  2. במידה ולא נימק את טענותיו בתוך 30 ימים מיום המצאת ההודעה או פרק זמן ארוך יותר שנקבע בהודעה, ייסגר התיק;

במידה והגיש הזוכה נימוק מדוע לא יסגר התיק, אין משמעות הדבר כי הצדק עימו. חובת ההוכחה חלה על הזוכה להוכיח כי פעל בתום לב בניהול תיק ההוצאה לפועל.

לסיכום,

במידה ושולם החוב או הזוכה לא פעל במשך שנתיים ולא הציג נימוק לכך תיק ההוצאה לפועל ייסגר.

לעילות נוספות לסגירת תיק הוצאה לפועל: טענת פרעתי, התנגדות לביצוע שטר / התנגדות לביצוע תביעה על סכום קצוב

 

 

לקבלת פרטים נוספים או לקבלת ייעוץ חייגו: 09-7666602

מידע זה אינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורכת הדין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא.

תוכן עניינים