מוזמנים ליצור קשר ⟵

איך מתמודדים עם עיקול משכורת?

כל החודש אתם עובדים על מנת לקבל את המשכורת שאיתה אתם יכולים לשלם את החשבונות השונים. אך מה יקרה אם יום אחד אתם תתעוררו ותגלו כי הכסף שעבדתם עליו כל כך קשה, לא נכנס לחשבון הבנק שלכם? אתם ככל הנראה תבררו קודם כל האם ישנה תקלה אל מול המעביד. אך לא פעם הסיבה לכך שהמשכורת לא נכנסה בזמן היא כי הוחלט על עיקול משכורת. זוהי אחת מהדרכים היעילות של הוצאה לפועל להביא אתכם למצב שבו תשלמו תשלומים שלא שילמתם. כיצד אתם תוכלו להתמודד עם מצב שכזה?

 

מתי זה חוקי לעקל את המשכורת?

בראש ובראשונה עליכם לזכור כי החוק קובע שאסור לעקל את כל המשכורת. החוק קובע כי ישנו סכום מסוים שאותו חובה להשאיר בידיו של האדם שחייב כסף. אפילו אם מדובר על משכורת נמוכה, אי אפשר לעקל את כולה בשום שלב. ברוב המקרים עיקול המשכורת מתבצע כאשר בן אדם חייב כסף, אך אין ברשותו נכסים או כל דבר אחר שאפשר לעקל. מבחינת הוצאה לפועל עיקול של משכורות זה הבחירה האחרונה שבה הם בוחרים.

 

האם ניתן לעקל גם הכנסות אחרות?

גם כאן הוצאה לפועל תבחר באפשרות הזאת כאפשרות האחרונה שעומדת לרשותם. אך במקרה שבו לרשות החייב לא עומדים נכסים, והוא גם לא מכניס משכורת – ניתן לעקל הכנסות אחרות. לדוגמה ניתן לעקל דמי אבטלה או אפילו קצת נכות. גם כאן ישנה חובה להשאיר סכום מסוים בידיו של החייב על מנת שהוא יוכל להמשיך לקיים אורח חיים מסוים. גם עצמאים יצטרכו לתת את הדין בדיוק כפי ששכירים נותנים את הדין כאשר הם מכניסים משכורת.

 

האם צריך להשלים עם עיקול משכורת?

עליכם לקחת בחשבון כי מדובר על צעד דרסטי של הוצאה לפועל, אך מבחינתם מדובר על צעד אפקטיבי. אך אתם מהצד שלכם לא צריכים להשלים עם העובדה שמעקלים לכם את המשכורת. ניתן לבצע ביטול עיקול משכורת על ידי מספר צעדים, אך יהיה עליכם לעבוד ביחד עם עו"ד. רק אחרי שתעבדו ביחד עם איש מקצוע על עיקול משכורת הוצל"פ, תוכלו גם לקצור את הפירות. בסוף תזכרו כי מדובר על המשכורת שאתם עבדתם עליה חודש שלם.

 

למה מוטב שלא לנסות להתמודד עם המצב לבד?

המצב הוא גם ככה לא מצב אידיאלי, ומוטב כי לא תיקחו את כל האחריות על הכתפיים שלכם. תוכלו ביחד עם עורך דין מוסמך להפוך את הקערה על פיה, ולאפשר לכם לבטל את העיקול. הבירוקרטיה סביב עיקול משכורת הוצל"פ היא לא פשוטה, בטח לכאלה שלא מגיעים מהתחום. לכן לא מן הנמנע כי המשימה תהיה קשה במיוחד, כזאת שלא תוכלו לצלוח אותה. אנו ממליצים לכם לעבוד ביחד עם איש מקצוע שיאפשר לכם להחזיר לעצמכם את המשכורת במהירות ועם מינימום של עיכובים.

 

האם תמיד ניתן לבטל את העיקול?

תמיד תזכרו כי ביטול עיקול משכורת זוהי אף פעם לא עובדה מוגמרת. יהיה עליכם לעבוד קשה על מנת להחזיר לעצמכם את המשכורת שמעוקלת על ידי הוצאה לפועל. הוצאה לפועל הוא אחד מהגופים החזקים ביותר בישראל, ולעיתים היד שלו היא זאת שתהיה על העליונה. אך אתם לא צריכים להרים ידיים מראש, מוטב כי תנסו להחזיר לעצמכם את המשכורת. רק כך תוכלו להמשיך לכלכל את המשפחה בכבוד, ולא תביאו את עצמכם למצב שבו תתקשו לקנות דברים. זה אף פעם לא נעים לשנות דפוס חשיבה בצורה כל כך משמעותית.

תוכן עניינים

איך מתמודדים עם עיקול משכורת?

כל החודש אתם עובדים על מנת לקבל את המשכורת שאיתה אתם יכולים לשלם את החשבונות השונים. אך מה יקרה אם יום אחד אתם תתעוררו ותגלו