מוזמנים ליצור קשר ⟵

סגירת תיק בהוצאה לפועל | טענת שיהוי | חובת תום הלב בהליכי הוצאה לפועל

סגירת תיק בהוצאה לפועל

תקנה 126 לתקנות ההוצאה לפועל מונה מספר עילות לסגירת תיק ההוצאה לפועל, בין היתר, נקבע כי במידה ועברו שנתיים בהם לא נקט הזוכה בהליכים בתיק ההוצאה לפועל, ייסגר התיק בתנאים מסוימים.

מדובר במקרה בו הזוכה אינו נוקט בהליכים בתיק ההוצאה לפועל לשם גביית חוב, במשך שנים. דבר זה מעיד כי הזוכה ויתר על החוב, והתיק צפוי להסגר.

סגירת תיק עקב טענת שיהוי

חוק ההתיישנות קובע כי תביעה שאינה הוגשה מתיישנת לאחר 7 שנים, למעט חריגים הקבועים בחוק, למשל פסק דין שלא הוגש לביצוע מועד ההתיישנות הוא לאחר 25 שנים. ברגע שנפתח תיק הוצאה לפועל, לכאורה תקופת ההתיישנות נעצרת כי החלו לנקוט בהליכים.

בתקנה 126(ד) לתקנות ההוצאה לפועל נקבע כי זוכה שאינו פועל לצורך גביית חוב במשך תקופה ארוכה חשוף לאפשרות כי תיק ההוצאה לפועל ייסגר בטענה כי "ישן" על זכויותיו וויתר על החוב. טענת שיהוי.

חובת תום הלב בהליכי הוצאה לפועל

חובת תום הלב חולשת גם על הליכי הוצאה לפועל. על הזוכה לפעול לצורך מימוש בהליכים ולא לישון על זכויותיו. כאשר הזוכה "ישן" על זכויותיו ראיה לכך כי הוא וויתר על החוב.
וכך נקבע:

"עקרון יסוד בשיטתנו המשפטית, מחייב כי צד המחזיק בזכות כלפי רעהו, יפעל למימוש זכותו זו בתום לב, בגדרי עקרון תום הלב, ההולך וכובש מקום כעקרון-על בשיטתנו המשפטית. חובת תום הלב, איננה מצטמצמת, אך ורק, לשאלת נסיבות פתיחתו של הליך ההוצל"פ או לפירעונו של החוב. חובת תום הלב, חולשת גם על אופן ניהולם של ההליכים בפני ראש ההוצל"פ. עקרון תום הלב בניהול הליכי הוצאה לפועל, מחייב את הזוכה בתיק ההוצאה לפועל, לפעול, באופן סביר, לקבלת סעד המימוש בהליכי ההוצאה לפועל, ואין הוא יכול "לישון על זכותו" זו, עד קץ כל הימים"

ע"א 1191/05 אגוזי נועם נ' בנק דיסקונט סניף ראשי ת"א מיום 13/03/2007

לסיכום,
במידה וטענת השיהוי תתקבל, תיק ההוצאה לפועל עתיד להסגר ללא צורך בתשלום נוסף בתיק.

לקבלת פרטים נוספים או לקבלת ייעוץ חייגו: 09-7666602

מידע זה אינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורכת הדין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. –
תוכן עניינים