מוזמנים ליצור קשר ⟵

הרפורמה בהליכי פשיטת רגל | הליכי פשיטת רגל | תכנית פירעון בפשיטת רגל

הרפורמה בהליך פשיטת רגל

מטרת הליך פשיטת רגל הוא לאפשר לחייבים שאינם יכולים לשלם את חובותיהם, חדלי פירעון, לפתוח דף חדש עם קבלת ההפטר ולחלק את נכסי החייב בין הנושים.

הרפורמה בהליך פשיטת רגל שואפת להגשים את מטרת ההליך ומגדירה מהם המועדים בהם יבדקו תביעות החוב, מהו המועד להגשת תוכנית פירעון ע"י המנהל המיוחד לבית המשפט בצירוף המלצה בדבר מתן הפטר לאלתר או הפטר מותנה.

הליכי פשיטת רגל טרם הרפורמה

בפועל הליכי פשיטת רגל היו ארוכים ולא השיגו את המטרה לשמה נוצר ההליך.

חייבים רבים היו פונים להליך פשיטת רגל, עם פתיחת ההליך ניתן צו כינוס והוראה לתשלום צו חודשי. לאחר כשנתיים מתקיים דיון בו יוכרז החייב כפושט רגל וזו רק תחילת הדרך. נכסי החייב מומשו והחייב המשיך לשלם שנים רבות עד לקבלת הפטר, בעוד שהתשלומים נמוכים לעומת מימוש הנכסים. למעשה, החייבים נותרו בהליך שנים רבות, דבר אשר יצר אצל החייבים תחושת ייאוש ואדישות לשוב למעגל העבודה והיזמות וזאת לאור העננה הכבדה מעל ראשם.

השינויים בהליך פשיטת רגל בעקבות הרפורמה

עיקרי הרפורמה הם:

  1. הרפורמה חלה רק על בקשות חייב להכרזתו כפושט רגל.
  2. הליך פשיטת רגל יתנהל במשך כ- 4.5 שנים ממועד צו הכינוס.
  3. מינוי מנהל מיוחד עם מתן צו הכינוס.
  4. המנהל המיוחד יגיש תוך 15 חודשים תוכנית פירעון לבית המשפט המתבססת על יכולתו הכלכלית של החייב והמלצה האם יינתן הפטר לאלתר / הפטר מותנה.
  5. חוסר תום לב והסתרת מידע המצדיק קביעת תכנית פירעון ממושכת יותר ואף אפשרות לשלול הפטר החייב מחובותיו.
  6. דחיית בקשה עקב חוסר תום לב במקרים חריגים בנסיבות בלתי מוסריות חמורות. מימוש נכסי החייב גם אם בקשתו בוטלה.

תוכנית פירעון – מהי?

תוכנית פירעון תתגבש לאחר שהמנהל המיוחד יבצע בדיקות כלכליות יסודיות, בדיקת תביעות החוב, מהו היקף החובות, האם החובות נוצרו בתום לב, מימוש רכושו הפנוי של החייב והכנסה הפנויה לאחר הוצאות הבסיסיות של הבית.

תוכנית הפירעון תכלול בתוכה המלצה האם ליתן לחייב הפטר לאלתר או הפטר מותנה למשך 3 שנים מקסימום. בנוסף תוכנית הפירעון עשויה לכלול תנאים להסרת הגבלות בהדרגה שהוטלו על החייב: הסרת הגבלה על מעורבות תאגיד מייד עם אישור התוכנית הפירעון ; הסרת הגבלה על שימוש בכרטיסי חיוב לאחר תשלום 50% מהסכום אשר נקבע בתכנית ; ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ עם תשלום 75%;

לקבלת פרטים נוספים או לקבלת ייעוץ חייגו: 09-7666602

מידע זה אינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורכת הדין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא.

תוכן עניינים