מוזמנים ליצור קשר ⟵

הגבלה על רישיון נהיגה | פגיעה בחופש העיסוק | פגיעה באדם נכה | הסרת הגבלות

הגבלה על רישיון הנהיגה

סעיף 66א (6) קובע  כי הגבלה על רישיון נהיגה היא מלקבל, להחזיק או לחדש את רישיון הנהיגה. הטלת הגבלה על רישיון הנהיגה כמו מי שרישיון הנהיגה שלו פקע מחמת אי תשלום אגרה.

כחלק משיטת הגבייה ברשות האכיפה והגבייה ניתן להטיל על חייבים הגבלות בתנאים ובמועדים מסוימים, כגון: עיכוב יציאה מן הארץ, הגבלה מלקבל דרכון ישראלי, הגבלת החייב לקוח מוגבל מיוחד, הגבלה מלייסד תאגיד או להיות בעל עניין בתאגיד, הגבלה מלעשות שימוש בכרטיס חיוב והגבלה על רישיון הנהיגה.

מהם התנאים להטלת הגבלות:

כדי להטיל את ההגבלות המנויות בסעיף 66א לחוק ההוצאה לפועל, יש להוכיח את אחד מהתנאים הבאים ולהגיש בקשה בהתאם:

  1. החייב הובא בפני רשם הוצאה לפועל והוכח כי הוא בעל יכולת המשתמט מתשלום החוב (קישור למאמר נוסף) והחוב עולה על 500 ₪.
  2. החוב נובע מחוב מזונות (לא חוב מזונות שנגבה ע"י המוסד לביטוח לאומי).
  3. החייב הוא בעל יכולת להשתמט מתשלום חובותיו ו:
  • א. חלפו 6 חודשים ממועד המצאת אזהרה מלאה וסך החוב עלה על 2,500 ₪.

או

  • ב. חלפה שנה ממועד המצאת אזהרה מלאה וסך החוב עולה על 500 ₪ .

פגיעה בחופש העיסוק ופגיעה באדם נכה

כידוע הגבלות אלו פוגעות בזכויות רבות ויש לפעול בהקדם האפשרי להסרתם.

תיקון מס' 29 בשנת 2008 קבע כי הגבלה על רישיון הנהיגה תהא באופן מידתי ובאיזון בין הפגיעה בחופש התנועה / חופש העיסוק אל מול זכות הנושה להגן על קניינו.

מזה שנים התברר כי הגבלה על רישיון נהיגה היא ההגבלה העיקרית הגורמת לחייבים לשלם את חובם ו/או להסדיר את החוב. יחד עם זאת, הגבלה על רישיון הנהיגה פוגעת בחופש התנועה, חופש העיסוק ובזכות האדם לנוע ממקום למקום.

פגיעה נוספת עיקרית הינה באדם נכה אשר היכולת לנוע ממקום למקום הוא באמצעות רכב והטלת הגבלה על רישיון הנהיגה היא למעשה לקיחת  "הרגלים" שלו.

ישנם נהגי מוניות, נהגי משאית, אנשים שעיקר עיסוקם הוא באמצעות נהיגה. הטלת הגבלה על רישיון הנהיגה פוגעת פגיעה חמורה בחופש העיסוק. גם מקרה בו אדם מנסה להשיג עבודה וההגבלה פוגעת באפשרות זו, היא פגיעה בחופש העיסוק החוקתי. שלילת עיסוק או מניעת כניסה לעיסוק עלולה להיחשב כפגיעה קשה וחריפה יותר מפגיעה באופן מימוש העיסוק וזאת בעקבות הפגיעה בחופש הבחירה של האדם ובזכותו לאוטונומיה אישית.

להסרת הגבלה על רישיון הנהיגה, לחץ כאן לייעוץ ללא התחייבות.

לקבלת פרטים נוספים או לקבלת ייעוץ חייגו: 09-7666602

מידע זה אינו מהווה תחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורכת הדין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא.
תוכן עניינים